Blog

میکا تویمی والتاری

میکا تویمی والتاری

میکا تویمی والتاری زاده ی 19 سپتامبر 1908 و درگذشته ی 26 آگوست 1979، نویسنده ی فنلاندی بود. والتاری در شهر هلسینکی در خانواده ای از طبقه ی متوسط جامعه زاده شد.

او پس از پایان آموزش های ابتدایی، در دانشگاه هلسینکی شروع به تحصیل کرد و در سال 1929 در رشته ی فلسفه فارغ التحصیل شد. والتاری پس از آن به فرانسه رفت و در مطبوعات این کشور به کار مشغول شد. او سپس، بیشتر وقت خود را صرف نوشتن داستان های تاریخی کرد.

داستان های او خیلی زود توجه منتقدین را به خود جلب کرد و کتاب هایش به زبان های گوناگونی ترجمه شد. رمان های والتاری، آمیخته ای از رخدادهای تاریخی، اساطیر و پندارهای خود او است. والتاری در ۲۵ اوت ۱۹۷۹ در 70 سالگی چشم از جهان فروبست.

او این بوده که  نمی‌خواسته در رویارویی  با مصر جدید، تصوراتش از مصر به شکلی که در کتابش نوشته است به هم بریزد.

میکا والتری در طول زندگی‌اش نویسنده پرکاری بود و رمان‌های جنایی، فیلمنامه، سفرنامه، داستان کوتاه و شعر نیز در میان آثارش یافت می‌شود. The Egyption اولین رمان و مشهورترین اثر این نویسنده است.

 مشهورترین و پرجزئیات‌ترین کتاب درباره‌ی مصر را کسی نوشته که هرگز به مصر سفر نکرده است. 

رمان‌های «میکائیل پزشک سلطان سلیم»، «فرشته‌‌ی سیاه»، «مارکوی رومی» و «سرنگونی قسطنطنیه» تعدادی از کتاب‌های دیگر والتری هستند که بعد از سینوهه نوشت. 

میکا والتری 5 بار در سال‌های 1933، 1934، 1936، 1949 و 1953 برنده‌ی جایزه ملی ادبیات شد.

 همچنین pro finlandia medal(نشان شیر فنلاند که مختص هنرمندان و نویسندگان است ) در سال 1952 به او تعلق گرفت.

 صدمین سال تولد والتری با حک عکس او روی سکه‌ی 10 یورویی یاد‌بودش جشن گرفته‌ شد که نشان می‌دهد او نقش موثری در ادبیات فنلاند دارد.

در حقیقت میکا تویمی والتاری مشهورترین نویسنده‌ی فنلاندی تاریخ است که در 70 سالگی در زادگاهش درگذشت. 

 

 

کتاب های مرتبط

1- معرفی کتاب سینوهه در یوتیوب

2- معرفی کتاب سینوهه در آپارات

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X